Atkaklumas, atsidavimas, nuoširdus kasdienis darbas ir didelis tikėjimas – taip galima būtų įvardinti mūsų partnerių „Baltic Food Distributing“ vertybes. Jos padėjo užauginti mažą šeimos verslą iki vienos svarbiausių prekių platintojų įmonių Jungtinėse Valstijose. Iš Europos atrinkti gaminiai keliauja į daugiau nei 500 JAV įsikūrusių prekybos vietų, kurias netrukus pasieks ir „Biržų duonos“ tradicinius receptus ir skonius atspindintys gaminiai.

„Baltic Food Distributing“ įkūrimo istorija

„Baltic Food Distributing“ pirkimų vadovė Julija Sedleckaitė pasakoja, kad toks verslo augimas ir sėkmė džiugina kasdien, ypač dėl įvykusių pokyčių. Anot jos, siekiant viską suprasti, būtina mintimis nusikelti praeitin.

„Prieš dvidešimt metų Čikagoje buvo sunku rasti duonos, bent kiek panašios į lietuvišką. Atrodytų, keista, nes dabar galima atsisiųsti beveik viską – 3 ar 5 d. d. ir siuntinys iš Lietuvos jau laukia prie namų durų. Anksčiau tokių galimybių nebuvo. Žinoma, keliaujantys lėktuvu į savo bagažus galėjo įsidėti smulkių produktų, bet net ir skrydžiai nevykdavo taip dažnai, kaip dabar“, – kadaise buvusią situaciją pasakoja J. Sedleckaitė.

Kai ne tik širdis, bet ir skonių receptoriai labai ilgėdavosi lietuviško skonio, tautiečiai į rankas imdavo žemėlapį ir leisdavosi į ilgą kelionę kepyklų link. Ten tikėdavosi rasti bent krisleliu į lietuviškus gaminius panašių produktų.

„Jei kelionė į kepyklas būdavo sėkminga, tada prisikraudavome pilnus maišus produktų ir grįžę namo viską laikydavome šaldymo kamerose. Žinoma, asortimentas buvo labai skurdus – produktai tikrai neprilygo lietuviškiems gaminiams. Na, o tokia istorija – visų mūsų tautiečių praeities dalis. Visus vienijo tradicinių skonių ilgesys“, – dalijasi „Baltic Food Distributing“ pirkimų vadovė.

Taip gimė idėja įkurti įmonę, kuri suteiktų tautiečiams galimybę dalelę lietuviškų, šviežių gardėsių turėti savo namuose be ilgų klaidžiojimų ir paieškų. Nors tokia mintis buvo kurstoma vidinio tikėjimo bei noro, vis dėlto pirmieji žingsniai verslo link buvo klampūs.

„Įsivaizduokite, atvažiuojate į susitikimą su parduotuvės vadovu ir pristatote Lietuvoje sukurtą gaminį: pakuotė – lietuviška, užrašas – lietuviškas, komunikacija vyksta anglų kalba, bet su ryškiu kalbos akcentu. O reikia įrodyti, kad ši duona – labai svarbus produktas. Įtampa didelė, juk viskas investuota į nupirktus, jau JAV pasiekusius gaminius. Įmonės įkūrėjai labai atkakliai siekė tikslo, mynė kelius link vienos parduotuvės, paskui – kitos. Sykiais atrodė, kad tai – neįmanoma misija“, – su susižavėjimu „Baltic Food Distributing“  veiklos istoriją pasakoja J. Sedleckaitė.

Galima pasidžiaugti, kad toks darbas ir pastangos galiausiai padėjo sukurti naujas rinkos tendencijas. Dabar parduotuvėse lietuviški produktai sudėti specialiuose skyriuose, kuriuos puošia Lietuvos vėliava, arba produkcija padėta greta amerikietiškos kilmės gaminių. Anot „Baltic Food Distributing“ pirkimų vadovės, tai – didelis ir reikšmingas pokytis.

„Baltic Food Distributing“ – strateginis „Biržų Duonos“ partneris JAV rinkoje

Mūsų manymu, bendradarbiavimas su „Baltic Food Distributing“, viena svarbiausių lietuviškų produktų importuotojų Jungtinėse Valstijose, „Biržų duonai“ labai reikšmingas.
„Kuriant strateginius planus 2021 metams, JAV buvo viena svarbiausių prekių eksporto krypčių. Ji įdomi ir svarbi dėl dydžio ir suteikiamų perspektyvų plėsti produktų krepšelį. Dėl plačiai atsiveriančių galimybių patekti į tokią rinką nėra lengva. Keliami patys aukščiausi kokybės reikalavimai, svarbus vartotojų įvertinimas“, – dalijasi mintimis „Biržų duonos“ eksporto vadybininkas Semionas Dančenko.
Be to, jis priduria, kad su šia įmone siekia dirbti stambiausi Lietuvos eksportuotojai. „Buvau maloniai nustebintas, kai, nepraėjus valandai nuo išsiųstos užklausos, su manimi susisiekė pirkimų vadovė Julija. Akimirksniu pradėjome efektyviai bendrauti ir radome bendrumų“, – pasakoja S. Dančenko.
Manome, kad abipusis supratimas, požiūris į produktus, klientus ir partnerius ne tik buvo žinomas iš anksčiau, bet ir jaučiamas komunikacijos metu. O J. Sedleckaitė pabrėžia, jog renkantis partnerius jiems svarbiausia – verslo požiūris, vertybės, veiklos principai.
„Ne tik nepriekaištinga produktų kokybė, bet ir stiprūs, vertybėmis grįsti bendradarbiavimo principai jau daugybę metų veda sėkmingo ir atsakingo verslo keliu. Mums svarbus supratingumas, pagarba ir pasitikėjimas“, – pagrindinius verslo etikos principus įvardija J. Sedleckaitė.
Toks mūsų partnerių požiūris atsispindi ir kitose srityse. Nors „Baltic Food Distributing“ veikla vyksta už Atlanto, tačiau jų puoselėjama lietuviška dvasia – gyva ir jungianti – buria ten gyvenančius tautiečius. Jie produktais remia Jungtinėse Valstijose įsteigtas lietuvių mokyklas, organizacijas, sporto ir edukacinius būrelius, chorus, stovyklas.

„Biržų duona“ ir galimybė paįvairinti JAV asortimentą

Turbūt nesuklysime sakydami, kad lietuviška produkcija Jungtinėse Valstijose daugiausia dėmesio susilaukia iš mūsų tautiečių. Tačiau J. Sedleckaitė pastebi, kad tokie produktai pamažu paįvairina ir amerikiečių gastronomines patirtis. Daug dėmesio sulaukia ne tik duona, bet ir lietuviški sausainiai, pyragai.
„Vietiniai dažniausiai renkasi baltą duoną, bet tikrai atsiranda ir tokių klientų, kuriems tamsi duonelė yra gardi. Įdomi situacija yra ir su konditeriniais gaminiais. Pastebime, kad JAV rinkoje jų asortimentas yra siauresnis. Vyrauja keletas populiariausių sausainių, pyragų rūšių“, – apie produktų asortimentą už Atlanto pasakoja J. Sedleckaitė.
Svarstant rinkos tendencijas, svarbu paminėti ir tai, kad kiekviena vietovė pasižymi savais ypatumais.
„Paklausa labai priklauso nuo esamos demografinės padėties, gyvenimo būdo. Kaina – taip pat svarbi. Pavyzdžiui, Ilinojus ir aplinkinės valstijos gerai žinomos dėl tautinės įvairovės, tad jų poreikiai yra skirtingi. Beveik visas valstijas vienijantis aspektas – kokybiškas produktas ir papročiai. Klientai mielai renkasi mūsų produktus, nes žino, kad tokie gaminiai yra laiko patikrinti, kokybiški“, – pasakoja „Baltic Food Distributing“ pirkimų vadovė.
Tikime, kad JAV rinkai ilgainiui galėsime pasiūlyti pačius įvairiausius „Biržų duonos“ konditerijos gaminius. Jie, neabejojame, paįvairins kiekvieno saldėsius mėgstančio kliento patirtį.

„Biržų duona“ nuoširdžiai džiaugiasi užmegzta partneryste ir tiki, kad verslo ryšiai taps tvarios, ilgametės, tradicijas puoselėjančios draugystės pavyzdys.

Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“
Už Atlanto puoselėjamos tradicijos: „Biržų duona“ ir „Baltic Food Distributing“