Paskelbti 2022-ųjų m. Tvaraus prekės ženklo indekso (angl. Sustainable Brand Index) rezultatai parodė, kuriuos žinomus Lietuvoje prekės ženklus lietuviai laiko tvariausiais. Kai kurie maisto ir gėrimų pramonės prekės ženklai užėmė žemesnes pozicijas nei tikėtąsi. Tvariausias prekės ženklas anot vartotojų šiame sektoriuje – viena iš didžiausių šalies kepyklų „Biržų duona.“
2022-ųjų m. Lietuvos įmonių indekse buvo vertinami net 85 žinomi prekės ženklai dvylikoje pramonės šakų. Tarp visų vertintų dvylikos veiklos kategorijų, maisto ir gėrimų pramonė užima 4-ąją vietą pagal tvarumą. 2021-aisiais m., maisto ir gėrimų pramonė užėmė 3-ąją vietą, tačiau ir sektorių buvo vertinta mažiau – dešimt.
Kaip ir praeitais metais, šiemet maisto ir gėrimų pramonės lyderė – viena iš didžiausių šalies kepyklų „Biržų duona“. Į pirmąjį penketuką šiame sektoriuje taip pat pateko „Vilkyškių pieninė“, „Žemaitijos pienas“, „Vilniaus duona“ ir „Pieno žvaigždės“.
„Be galo didžiuojuosi, kad jau antri metai iš eilės išliekame lyderiais maisto ir gėrimų kategorijoje. Visgi nustebome šių metų indekse nepamatę kelių maisto ir gėrimų pramonės atstovų. Kai kurie prekės ženklai, kaip pavyzdžiui, „Auga“ mano nuomone reitinge pernelyg žemai. Tačiau džiugina tai, jog šiais metais tyrime dalyvavo net 85 įmonės – praeitais metais buvo vertinami 50 prekės ženklų. Smagu matyti, kad lietuviški prekės ženklai tampi vis sąmoningesni tvarumo klausimais,“ – dalinasi „Biržų duonos“ vykdomasis direktorius Andrius Kurganovas.
Tvarumas „Biržų duonai“ – viena kertinių vertybių. Štai keli mūsų tvaraus verslo kūrimo pavyzdžiai, kuriais labai džiaugiamės:
🌷 Kepykloje naudojame švarią mūsų jėgainėje pagamintą saulės energiją, o kepimo metu iš krosnių išeinančią šilumą surenkame ir panaudojame duonos gamybos procesams, apšiltinti vandenį ir administracijos patalpas.
🌷Šalia saulės jėgainės įrengėme bityną.
🌷Tausojame maistą: ne prekinės išvaizdos kepaliukus sutrupindami į raugą arba iš jų kurdami kitus gaminius.
🌷Mažiname kombinuotos pakuotės kiekį.
🌷Raginame klientus užsukti su savo puodeliais ir indeliais.
🌷Atsisakėme narvuose laikomų vištų kiaušinių.
Dėkojame visiems už įvertinimą! Nestovime vietoje ir toliau ieškosime naujų būdų kaip tvariau vykdyti veiklą ir edukuoti savo klientus!
Tvaraus prekės ženklo indeksas atskleidžia, kurie prekės ženklai pagal Lietuvos vartotojus yra tvariausi, t.y., vertinamas ne pats produkto ar paslaugos tvarumas, bet vartotojų požiūris. Šis tyrimas atliekamas jau trečius metus iš eilės ir tampa vis svarbesnis – prekės ženklai gali įsivertinti savo pastangas tvarumo link. Tvarumas apima ne tik vieną populiariausių temų – aplinkosaugą, bet ir socialinę atsakomybę bei indėlį į ekonominę gerovę.
Tyrime pastebima, kad Lietuvos vartotojai tvarumu susidomėję šiek tiek labiau nei kitų Baltijos šalių gyventojai. 54 % lietuvių reguliariai kalba apie tvarumą su savo šeimos nariais ir draugais, estų – 52 %, o latvių – 51 %.
Tvarių prekės ženklų indeksą kasmet nuo 2011 m. sudaro Švedijos tyrimų bendrovė „SB Insight“. Tai – didžiausias Europoje nepriklausomas tyrimas apie tvarumą versle, skirtingose šalyse matuojantis vartotojų supratimą apie tvarumą įvairiuose sektoriuose. Būtina pažymėti, kad šis tyrimas nurodo ne tai, kiek prekės ženklai yra tvarūs, bet kaip jų tvarumą vertina vartotojai.
Šiuo metu, į indeksą įtrauktos aštuonios šalys: Švedija, Danija, Norvegija, Suomija, Nyderlandai, Lietuva, Latvija ir Estija. Lietuva dalyvauja šiame tyrime nuo 2020-ųjų metų.