„Lituanica Retail and Food service Distribution“, viena didžiausių Rytų Europos maisto produktų importuotojų ir platintojų Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje, rūpinasi lietuviškų, Rytų Europos produktų plėtra. Lietuvių šeimos verslas, įkurtas dar 2002-aisiais, užsienyje gyvenantiems tautiečiams suteikia galimybę svetur įsigyti ir mėgautis lietuviškais gaminiais, kurių skonis bent trumpam sugrąžina į nostalgišką gimtąjį kraštą. Mūsų draugystė su šiais partneriais skaičiuoja jau dešimtmetį – tiek metų puoselėjame bendrystę, kuri tiek „Biržų duonai“, tiek mūsų partneriams yra viena svarbiausių verslo vertybių.

„Lituanica Retail and Food service Distribution“ istorija

„Biržų duonos“ eksporto vadybininkas Semionas Dančenko sako, kad „jau įmonės pavadinimas nukreipia mus į Lietuvą, simbolizuoja lietuviškumą. Galima sakyti, kad tai savotiškas lietuviškų produktų kampelis Jungtinėje Karalystėje“. Ir iš tiesų, „Lituanica Retail and Food service Distribution“ direktorė Rasa Apostol dalijasi, kad idėja kurti įmonę prasidėjo iš patriotizmo, stipraus ilgesio lietuviškiems produktams ir patiekalams.

„Kaip ir daugelis verslų užsienyje, taip ir mūsų įmonė buvo įkurta pajutus nostalgiją lietuviškai virtuvei, įprastiems skoniams. Tada Lietuva dar nebuvo Europos sąjungoje, keliauti ir gyventi svetur nebuvo taip paprasta, o tradiciniai, lietuviški produktai buvo sunkiai pasiekiami. Nusprendėme, kad reikia užpildyti šią nišą rinkoje ir „namų skonį“ atvežti į Angliją ne tik sau, bet ir kitiems tautiečiams“, –  pasakoja įmonės įkūrėja Rasa Apostol.

Šių partnerių dėka svetur gyvenantys lietuviai gali rasti mėgstamus produktus, gaminti išsiilgtus, tradicinius lietuviškus patiekalus ir taip dalelę gimtojo krašto justi šalia savęs.

Šeimos verslo pagrindas – bendradarbiavimas ir atsakomybė

Atrodytų, kad „Lituanica Retail and Food service Distribution“ jau yra išaugęs iš šeimos verslo į didelę korporaciją, kur kamerinė verslo atmosfera liko praeityje. Tačiau anot R. Apostol, kaip ir anksčiau, taip ir dabar ar net po dvidešimties metų įmonė visada išliks šeimos verslu, kurio pagrindas yra grįstas atviru bendradarbiavimu.

„Kaip ir kiekviena šeima auga, taip ir mūsų verslas plečiasi, darbuotojų gausėja. Mums labai svarbu tobulėjimas, siekiame semtis patirties iš kitų verslų, visada esame atviri naujoms idėjoms, technologijoms. Gera, lojali komanda ir kasdienis nuoširdus darbas, siekis pristatyti klientui tai, ko jam reikia ir numatyti tai, ko jam dar tik reikės – pagrindiniai principai, kuriais vadovaujamės savo įmonėje“, – apie bendradarbiavimo ir įžvalgumo svarbą pasakoja „Lituanica Retail and Food service Distribution“ įkūrėja.

Anot verslininkės, nuo pat veiklos pradžios stengiamasi įsiklausyti ir suprasti potencialaus vartotojo poreikius, padėti mažmeninės prekybos įmonėms auginti savo idėjas.

„Verslas negali būti sėkmingas, jei galvoji tik apie save, todėl, galima sakyti, turime dvigubą misiją – gerinti gyvenimo, veiklos kokybę ne tik mūsų komandai, klientams, bet ir gamintojams, tiekėjams“, – pasakoja R. Apostol.

Bendruomeniškumą „Lituanica Retail and Food service Distribution“ puoselėja įsitraukdama ir į įvairias iniciatyvas bei organizacijas. Įmonė aktyviai palaiko Jungtinės Karalystės lietuvių bendruomenę, yra Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų (Vilniaus PPAR), vienijančių daugiau nei 500 Lietuvos įmonių iš įvairių verslo sektorių, narė. Taip pat padeda Lietuvos miesteliams Dotnuvai ir Akademijai, iš kurių yra kilusi verslininkės R. Apostol šeima.

„Stengiamės stebėti ir suteikti konkrečią pagalbą tiems, kuriuos užklupo sunkus metas. Manau, kad dideli tikslai, stiprūs santykiai ir bendrystė kuriama mažais, paprastais, bet nuoširdžiais darbais“, – dalijasi mintimis „Lituanica Retail and Food service Distribution“ direktorė.

Nepaisant įsitraukimo į įvairias lietuvių bendruomenes, R. Apostol priduria, kad įmonė yra atvira įvairioms kultūroms, bendruomenėms. Juk kolektyvas yra daugiakultūrinis, darbuotojai atkeliavę net iš 15 skirtingų pasaulio vietų. Taigi verslininkė palaiko ryšius su Didžiosios Britanijos Krikščionių ir Katalikų Bažnyčia, dalyvauja įvairių savivaldybių veiklose, prisideda prie vietinių labdaros iniciatyvų.

Kaip dar vieną itin svarbų verslo filosofijos aspektą R. Apostol pabrėžia atsakingumą ir operatyvumą, kurie ypač svarbūs kuruojant logistinius procesus.

„Vienas stipriausių ir svarbiausių mūsų verslo aspektų yra logistika – nepertraukiama produktų tiekimo grandinė, produktų pristatymas nė kiek nepažeidus temperatūros režimo. Turime pasaulinėje maisto prekyboje pripažįstamą, maksimaliai įvertintą „BRC Food Standard“ sertifikatą. Todėl galime drąsiai užtikrinti gamintojui, kad jo produktas mūsų tiekimo grandinėje išliks saugus, o klientą pasieks aukščiausios kokybės gaminys. Be to, esame „Cold Chain federation“ nariai, aktyviai dalyvaujame forume, kur su kitomis įmonėmis dalijamės inovatyviomis idėjomis“, – pasakoja įmonės įkūrėja.

Didžiojoje Britanijoje didmenine ir mažmenine prekyba užsiimantys verslai ilgainiui kelia vis griežtesnius bendradarbiavimo standartus, aukštus reikalavimus, o tai mūsų partneriams atveria dar didesnes galimybes plėstis ir megzti ryšius su kitomis įmonėmis.

Lietuviški produktai užsienyje – dar neišsemta perspektyva

Savo klientams „Lituanica Retail and Food service Distribution“ stengiasi ne tik užtikrinti sklandžius logistinius procesus, aptarnavimo kokybę, bet ir maisto produktų įvairovę.  Anot R. Apostol, lietuviški produktai turi didelį potencialą ir gali užpildyti skirtingas maisto produktų nišas, prisitaikyti prie vyraujančių mitybos tendencijų.

„Nauji gastronomijos vėjai ir sveiko maitinimosi tendencijos visada koreguoja vartotojų poreikius, tad verslas neabejotinai turi į tai reaguoti. Mums tai – gana nesunku, nes lietuviški gaminiai, pavyzdžiui, kefyras, rauginti agurkai ar kopūstai gali tapti nauju atradimu klientams ir konkuruoti su naujomis sveiko maisto idėjomis. Be to, pastebime, kad natūraliai rūkyta mėsa, juoda duona tampa neregėtai populiari Londono ūkininkų turguose. Todėl turime daug darbo ir gerą galimybę užpildyti šią nišą“, – apie lietuviškų gaminių įvairovę pasakoja pašnekovė.

„Biržų duonos“ ir „Lituanica Retail and Food service Distribution“ draugystė skaičiuoja dešimtmetį

Mums itin džiugu girdėti, kad nors bendradarbiavimo pradžia su partneriais prasidėjo gana seniai, 2012 m.,  pirmosios susitikimo akimirkos vis dar gyvastingos.

„Draugystės pradžią su „Biržų duona“ prisimenu labai ryškiai. Matau kelionę į Biržus. Atmintin tada įstrigo šeimyniška aplinka. Viktoras ir Andrius Kurganovai aprodė visą „ūkį“, gamybos procesą, pasidalijo ateities planais. Pamaniau, kad su meile kepama duona ne tik džiugina skonių receptorius, bet ir suteikia neapčiuopiamos, ypatingos energijos. Tai buvo tikra tiesa, nė vienas produktas, kuris buvo paraugas ir įvestas į pardavimą, nenuvylė. Sakyčiau, idealiai išdirbtas ir gaminių skonis, ir produktų konceptas”, – gražių žodžių mums negaili R. Apostol.

„Biržų duonos“ eksporto vadybininkas S. Dančenko priduria, kad bendradarbiavimas labai produktyvus, tikslai ir požiūriai sutampa, todėl kiekvienas klausimas išsprendžiamas efektyviai. Abipusiai džiaugiamės paprastu bendravimu ir žavimės partnerių gebėjimu užtikrinti visus logistinius procesus, dėmesingumu klientui, produkto kokybei. Pasitikėjimas, atidus žvilgsnis į besikeičiančias rinkos tendencijas, dalijimasis žiniomis mums padeda siekti užsibrėžtų strateginių tikslų, veda sėkmingos plėtros link.

Štai viena naujausių bendrų idėjų – į Jungtinę Karalystę tiekti ne tik duonos ir konditerinius gaminius, bet ir šaldytus produktus, kurie šiuo metu ir Lietuvos, ir Didžiosios Britanijos rinkose tampa vis populiaresni.

„Labai džiaugiamės, kad „Lituanica Retail and Food service Distribution“ klientams galime pasiūlyti platesnį asortimentą, kurį neseniai papildė ir mūsų šaldyti duonos gaminiai, sausainiai, spurgytės, bandelės su dešrele. Be jokios abejonės, prekybos potencialas yra didelis ir kartu su partneriais kryptingai dirbame, kad asortimento plėtra vyktų sėkmingai“, – dalijasi S. Dančenko.

 

„Biržų duona“ ypač vertina tokią partnerystę ir tikisi, kad dar laukia ne vienas dešimtmetis sklandaus, kokybiško ir nuoširdaus bendradarbiavimo su „Lituanica Retail and Food service Distribution“.

Bendrystėje augantys šeimų verslai: „Lituanica Retail and Food service Distribution“ ir „Biržų duona“
Bendrystėje augantys šeimų verslai: „Lituanica Retail and Food service Distribution“ ir „Biržų duona“
Bendrystėje augantys šeimų verslai: „Lituanica Retail and Food service Distribution“ ir „Biržų duona“
Bendrystėje augantys šeimų verslai: „Lituanica Retail and Food service Distribution“ ir „Biržų duona“